300.000.000+ organische views gegenereerd 🚀

Unibarge
UniBarge, specialist in de binnenvaart met meer dan 70 schepen, had moeite met het aantrekken van nieuw talent. Ze waren op zoek naar nieuwe matrozen en kapiteins om het team te versterken.



Werkwijze
UniBarge, specialist in de binnenvaart met meer dan 70 schepen, had moeite met het aantrekken van nieuw talent. Ze waren op zoek naar nieuwe matrozen en kapiteins om het team te versterken.
Samen met UniBarge hebben we een short video-strategie opgezet om nieuw talent te werven. Door aantrekkelijke en doelgerichte content te maken, zorgden we ervoor dat meer mensen enthousiast werden om te solliciteren.
Wij hebben voor de opnames video concepten uitgewerkt. Dit zodat we tijdens de opnames efficiënt meer dan zestig short video’s op konden nemen.
We zijn een dag wezen filmen op de schepen van Unibarge om voor een jaar lang aan content op te nemen. In deze video’s hebben we laten zien hoe een werkdag van matrozen en kapiteins eruitziet.
Daarnaast hebben we in de video’s vragen als: "Hoe werkt het besturen van een binnenvaartschip?" en "Wist je dat een kapitein de helft van het jaar vrij is?" beantwoord.
Op deze manier heeft een potentiële sollicitant echt een goed beeld van het bedrijf.
Doordat we de video’s leuk ingestoken hebben en geoptimaliseerd hebben voor de algoritmes van Instagram en TikTok bereiken we organisch tienduizenden mensen per maand.
En het mooiste van alles? Sollicitanten geven tijdens de gesprekken aan dat ze de video’s op social media gezien hebben en dat dit mee heeft gespeeld in hun besluit om te solliciteren.
Short form content


